انتشار کتاب سنجش‌ازدور و پردازش تصویر رقومی با R

کتاب سنجش‌از دور و پردازش تصویر رقومی با R – راهنمای آزمایشگاه (مترجم: دکتر خنیفر) منبعی ارزشمند برای افرادی است که به دنبال یادگیری عملی اصول نظری و مهارت‌های علم سنجش‌ازدور و پردازش تصویر رقومی با کمک تمرین‌های حل‌شده و انجام پروژه‌های کاربردی در زمینة منابع طبیعی هستند. این کتاب ضمن آموزش زبان برنامه‌نویسی R، به کاربر(ان) این قابلیت را می‌دهد که با مجموعه فرمان‌ها و کدهای R ارائه شده در آن به توسعه و حل مسئلة خود با سنجش‌ازدور و پردازش تصویر رقومی بپردازد و گزارش خود را در چارچوب یک مقالة علمی به پایان برساند. محتوای این کتاب به نحوی سازماندهی شده است که می‌توان از آن به‌عنوان یک مرجع درسی و پژوهشی مناسب برای دانشجویان مورداستفاده قرار گیرد.

 

مشخصات کتاب
عنوان کتاب: سنجش‌از دور و پردازش تصویر رقومی با R – راهنمای آزمایشگاه
مترجم: جواد خنیفر
ناشر: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی
تهیه کننده: جهاددانشگاهی واحد لرستان
تعداد صفحات: ۲۰۹ صفحه
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲
قیمت: ۴۰۰ هزار تومان (برای تهیه کتاب تماس بگیرید)

 

این کتاب مثال‌هایی از کاربردهای تجزیه‌وتحلیل داده‌های منابع طبیعی را شامل می‌شود و تمرین‌های متعدد و عملی به همراه حل مسئله‌ها و مطالعات موردی را پوشش می‌دهد. این کارها از طریق پلتفرم رایگان و متن‌باز R انجام می‌شوند. ساختار ساده، قابل فهم و ساختارمند موجود در این کتاب به دانشجویان کمک می‌کند تا رویکرد علمی هر مطالعة موردی را بهتر درک کنند و یاد بگیرند که چگونه روند کار را برای کاوش بیشتر با داده‌ها، مدل‌ها و حوزه‌های مورد علاقه‌شان تکرار، انتقال و گسترش دهند.

ویژگی‌ها:

  • با هدف گسترش رویکردهای نظری در حوزة سنجش‌ازدور و پردازش تصویر رقومی، این کتاب از طریق استفاده از R و بسته‌های مربوطه به بررسی کاربردهای چندرشته‌ای می‌پردازد.
  • این کتاب دانشجویان را با استفاده از پروژه‌های عملی و قابل اجرا به یادگیری تئوری جذب می‌کند.
  • هر فصل شامل تمرینات حل‌شده و تکالیف درسی است که خوانندگان را تشویق به درک پتانسیل‌ها و محدودیت‌های محیط می‌کند.
  • این کتاب به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در پلتفرم رایگان و متن‌باز R می‌پردازد که به هر فردی که دسترسی به یک رایانه دارد، امکان استفاده از سنجش‌ازدور را فراهم می‌کند.
  • کتاب همچنین به بررسی روندها و پیشرفت‌های کنونی در حوزة سنجش‌ازدور می‌پردازد و با تمرینات مبتنی بر داده‌ها، امکان بررسی بیشتر استفاده از داده‌های سنجش‌ازدور چند طیفی رایگان از جمله اطلاعات با وضوح مکانی بسیار بالا را فراهم می‌کند.

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد از تمرین‌های موجود در این کتابچة راهنمای آزمایشگاهی بهره‌مند خواهند شد، زیرا برای موضوعات مختلفی از جمله علوم محیطی، مهندسی کشاورزی و همچنین علوم طبیعی و اجتماعی قابل استفاده هستند. دانشجویان با روش یادگیری عملی با استفاده از مثال‌های کاربردی در منابع طبیعی، درک عمیق‌تر و تجربة تازه با سنجش‌ازدور و پردازش رقومی به دست خواهند آورد.

جهت مشاهده جزئيات تکمیلی‌تر و فهرست مطالب کتاب سنجش‌ از دور و پردازش تصویر رقومی با R کلیک بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.